Bijeenkomst T4T in Amsterdam op zaterdag 11-01-'14 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjon Smeets-Smeets - WaarBenJij.nu Bijeenkomst T4T in Amsterdam op zaterdag 11-01-'14 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjon Smeets-Smeets - WaarBenJij.nu

Bijeenkomst T4T in Amsterdam op zaterdag 11-01-'14

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

11 Januari 2014 | Nederland, Amsterdam

Om 07:30 uur vertrokken vanuit Roermond, samen met mijn 6 andere reisgenoten VO (vanuit SOML) naar Amsterdam voor onze eerste bijeenkomst ter voorbereiding op onze reis naar Kenia. 09:30 uur aankomst op Fiep Westendorpschool in Amsterdam. Bijeenkomst van alle deelnemers aan de Kenia reis van 27 Februari 2014. Een heleboel collega's die vanuit het PO (Primair Onderwijs) deelnemen en inmiddels voor het 2e jaar ook deelnemers vanuit het VO (Voortgezet Onderwijs). Eerst krijgen we een film te zien (T4T, let children learn) over het werk van T4T in Kenia, welk verhaal wordt aangevuld door ervaringen van Mia Mollee (T4T). We krijgen enorm veel nieuwe informatie te verwerken en kunnen vragen stellen over onze reis. Ná de lunch gaan we als groep PO en VO uit elkaar om in door T4T gevormde groepjes samen te gaan werken aan de voorbereiding van de te geven workshops op de scholen in Kenia. Samen met een mannelijke collega vanuit SOML en een andere vrouwelijke collega van een school uit Den Helder gaan we overleggen wat wij als collega's zouden kunnen betekenen voor onze collega's in Kenia. Ik weet nu al dat ik samen met deze twee groepsgenoten twee scholen ga bezoeken, n.l. Babla Diani en Kwale Girls. Het zegt mij nu nog even niets, maar ik ga proberen zoveel mogelijk hierover te weten te komen. Als ik even google, kom ik er al achter dat er een High school bestaat die zo heet maar ook een secondary school die in Ukunda ligt. Aan het einde van de middag gaan we met een heleboel nieuwe informatie en vol met ideeën weer op weg naar Limburg om bij thuiskomst alles rustig te kunnen verwerken en te laten bezinken. Heb er héél veel zin in, maar vind het ook best eng.

  • 12 Januari 2014 - 14:15

    Renée Vrancken:

    Hallo Marjon,

    Wat een leuk avontuur! Ik ben benieuwd naar je belevenissen die een mooi verhaal zullen vormen!
    Veel succes met de voorbereidingen.

    Groetjes,
    Renée Vrancken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Als docent van het Connect College, één van de scholen van SOML (Stichting Onderwijs Midden-Limburg), kreeg ik de mogelijkheid om mij op te geven voor een reis naar Kenia met de organisatie T4T (Teachers for Teachers). Deze mogelijkheid vond ik te mooi om aan mijn neus voorbij te laten gaan, zeker nadat ik de verhalen over Kenia had gehoord van onze dochter die dit land in de zomer van 2011 bezocht, om samen met een vriendin een maand vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis. Om in aanmerking te komen voor deze reis moest ik een motivatiebrief schrijven en leerdoelen opgeven die ik wilde bereiken door middel van deze mogelijkheid. Om ons meer inzicht te geven in het werk van T4T zijn we uitgenodigd voor een landelijke bijeenkomst op woensdag 20 november 2013 op de brede school Fiep Westendorp in Amsterdam waar vrijwilligers van T4T ons hebben verteld wat deze reis gaat inhouden. Ná deze bijeenkomst was ik alleen nog meer gemotiveerd om deel te nemen aan deze reis. Ik heb mijn motivatiebrief geschreven en mijn leerdoelen verwoord en mijn brief verstuurd met de hoop ingeloot te worden voor deze Kenia reis. Op maandag 9 december 2013 kreeg ik te horen dat ik ingeloot was samen met 6 andere docenten van SOML scholen. Met hen had ik al kennis gemaakt tijdens de landelijke bijeenkomst in Amsterdam. Héél blij met dit bericht en héél fijn dat we alle 7 mee mogen. Wat een kans!!!!

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5480

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Mijn Kenia reis

Landen bezocht: