Ons Afrikaanse reis: Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Echt, Nederland van Marjon Smeets-Smeets - WaarBenJij.nu Ons Afrikaanse reis: Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Echt, Nederland van Marjon Smeets-Smeets - WaarBenJij.nu

Ons Afrikaanse reis: Hoe het allemaal begon

Door: MarjonSmeets-Kenia

Blijf op de hoogte en volg Marjon

03 December 2013 | Nederland, Echt

Mijn Kenia avontuur begon met het reageren op een email die ik kreeg op school.

Ik ben werkzaam als docent op het Connect College in Echt, deze school is onderdeel van de Stichting Onderwijs Midden-Limburg.

Vanuit deze stichting was er het aanbod om je op te geven voor een studiereis naar Kenia met de organisatie Techers4Teachers (T4T).

Ik was al eerder warm gelopen voor dit land naar aanleiding van de verhalen en foto's van onze dochter die in 2011 samen met een vriendin een maand lang vrijwilligerswerk heeft gedaan in een weeshuis in Kenia.

Nu deze gelegenheid zich wederom voordeed (vorig jaar had ik er ook al over gedacht, maar vanwege een studie die ik wilde afronden, heb ik me toen niet opgegeven), hoefde ik me eigenlijk niet te bedenken en besloot ik om me op te geven voor deze unieke reis.

Na het schrijven van een motivatiebrief en leerdoelen die ik mij voor deze reis heb gesteld, zat ik in spanning of ik wel ingeloot zou worden.

Eerst was er nog een landelijke bijeenkomst georganiseerd door T4T om informatie te geven over deze reis. Zo kwamen we op de Fiep Westendorp school in Amsterdam bij elkaar op woensdag 20 november 2013. Na de uitleg en informatie en de bezielende verhalen van de vrijwilligers werd ik alleen maar enthousiaster. Ik heb dus ook niet meer getwijfeld en heb mijn motivatiebrief verstuurd. Het was spannend. Op maandag 9 december 2013 kwam het verlossende woord: alle 7 docenten van SOML mogen mee naar Kenia. Wat een geluk voor iedereen. Ben zéér benieuwd wat deze reis ons allemaal gaat brengen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Als docent van het Connect College, één van de scholen van SOML (Stichting Onderwijs Midden-Limburg), kreeg ik de mogelijkheid om mij op te geven voor een reis naar Kenia met de organisatie T4T (Teachers for Teachers). Deze mogelijkheid vond ik te mooi om aan mijn neus voorbij te laten gaan, zeker nadat ik de verhalen over Kenia had gehoord van onze dochter die dit land in de zomer van 2011 bezocht, om samen met een vriendin een maand vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis. Om in aanmerking te komen voor deze reis moest ik een motivatiebrief schrijven en leerdoelen opgeven die ik wilde bereiken door middel van deze mogelijkheid. Om ons meer inzicht te geven in het werk van T4T zijn we uitgenodigd voor een landelijke bijeenkomst op woensdag 20 november 2013 op de brede school Fiep Westendorp in Amsterdam waar vrijwilligers van T4T ons hebben verteld wat deze reis gaat inhouden. Ná deze bijeenkomst was ik alleen nog meer gemotiveerd om deel te nemen aan deze reis. Ik heb mijn motivatiebrief geschreven en mijn leerdoelen verwoord en mijn brief verstuurd met de hoop ingeloot te worden voor deze Kenia reis. Op maandag 9 december 2013 kreeg ik te horen dat ik ingeloot was samen met 6 andere docenten van SOML scholen. Met hen had ik al kennis gemaakt tijdens de landelijke bijeenkomst in Amsterdam. Héél blij met dit bericht en héél fijn dat we alle 7 mee mogen. Wat een kans!!!!

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 5468

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Mijn Kenia reis

Landen bezocht: